lørdag 9. april 2016

Analyse av Sixers vs Hornets


Jeg skal innrømme at jeg er en stor basketball-nerd og elsker x's & o's. Så i den anledning presenterer jeg en aldri så liten videoanalyse av angrepet i en kamp mellom Philadelphia 76ers og Charlotte Hornets fra den 29. mars 2016.

I den første videoen snakker jeg om hvordan kurv-kutter kan skape enorme tomrom som ballbehandlere kan angripe. I det andre klippet viser jeg hvordan angrepet skaper problemer for seg selv når de ikke readline-kutter når forsvarere er over leselinjen.

Forsvaret ønsker å ta bort tomrommene du trenger for å score, så i angrep så vil man jo utnytte og angripe de tomrommene som oppstår - og dette er det mange spillere og lag som burde bli bedre på. I angrep, spesielt for de uten ballen, må man kunne gripe de mulighetene som oppstår og ta hva forsvaret gir.

God fornøyelse!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar